2024-2025 Bahar Dönemi Uzaktan Eğitim Yüksek Lisans Kayıtları

Uzaktan Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans Kayıtları

Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Başvuruları: 8 - 23 Ocak 2025

Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Başvuru Takvimi
İşlem Tarih
Tezsiz Yüksek Lisans Başvurularının Online Yapılması (OBS başvurusu) 8-23 Ocak 2025
Tezsiz Yüksek Lisans Başvurularının Değerlendirilmesi 24-27 Ocak 2025
Başvuru Sonuçlarının Açıklanması 28 Ocak 2025
Asıl Olarak Yerleşenlerin Kayıt Tarihleri 29 Ocak - 2 Şubat 2025
1. Yedek Olarak Yerleşenlerin Kayıt Tarihleri 3-4 Şubat 2025
2. Yedek Olarak Yerleşenlerin Kayıt Tarihleri 5-6 Şubat 2025
3. Yedek Olarak Yerleşenlerin Kayıt Tarihleri 7-10 Şubat 2025*

*3. Yedeklerin kayıt tarihlerinde açıkta kalan kontenjan dahilinde geriye kalan tüm yedekler sırasıyla değerlendirmeye alınacaktır.


2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı İçin Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Kontenjanları
Enstitü Program Kontenjan
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Uzaktan Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans Programı 50
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Mühendislik Yönetimi Uzaktan Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans ProgramıBakınız Koşullar 2 50

BAŞVURU İÇİN GEREKLİ KOŞULLAR

  1. Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans başvuruları için ALES ve Yabancı Dil şartı aranmamaktadır..

  2. Mühendislik Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programına başvuru yapmak için, Teknoloji Fakülteleri, Mimarlık Fakülteleri, Teknik Eğitim Fakülteleri, Fen Fakülteleri, Fen-Edebiyat Fakültelerinin Fen alanındaki bölümleri, Eğitim Fakültelerinin Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Eğitim Fakültelerinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Fakültelerin Mühendislik veya İşletme bölümleri lisans mezunu olmak.


BAŞVURU VE KAYIT SÜRECİ

  1. Başvuru: Başvuru koşullarını sağlayan aday öğrencilerin başvuru takviminde belirtilen tarihlerde https://obsapp.mcbu.edu.tr/oibs/ina_app bağlantısı üzerinden online olarak başvurularını yapmaları gerekmektedir.

  2. Öğrenim ücretleri için tıklayınız.

  3. Değerlendirme Süreci: Listeler, online başvuru sürecinde sisteme girilen bilgilerin kontrolünden sonra lisans mezuniyet notu sıralamasına göre lisansüstü eğitim enstitüsü tarafından yapılır.

  4. Sonuçlar: Değerlendirme sürecinin ardından listeler, lisansüstü eğitim enstitüsü web sitesinde, yukarıdaki "Sonuçlar" sekmesinde ve merkezimiz web sitesinde ilan edilir.

  5. Asıl Adayların Kayıtları: Asıl adayların kayıt tarihlerde asıl olarak yerleşen adayların kayıt süreci gerçekleştirilir. İlgili tarihler sonrası, asıl adaylar kayıt haklarını kaybederler ve boş kalan kontenjanlar için yedek adayların kayıt süreci başlar.

  6. Yedek Adayların Kayıtları: Asıl adayların kayıtları sonrası boş kontenjan kalması durumunda başvuru takviminde yedek adaylar için belirlenen tarihlerde yedek adayların kayıtları gerçekleştirilir. Yedek listeler, lisansüstü eğitim enstitüsü web sitesinde ve yukarıdaki "Yedek Kayıtlar" sekmesinde ilan edilecektir.

    Dikkat: Asıl ve yedek adaylar, duyurulan süre içerisinde kayıt yaptırmadıkları takdirde kayıt haklarını devretmiş olurlar ve yeni kayıt hakkı talep edemezler.
    Adayların kayıt süreci ile ilgili ihtiyaç duyacağı bilgiler, kayıt tarihlerinde aktif olacak sekmeler üzerinden paylaşılacaktır.

    Not: Uzaktan öğretim tezsiz yüksek lisans programlarının tüm sınavları (ara sınav, mazeret sınavı, dönem sonu sınavı, bütünleme sınavı) Manisa merkezinde yer alan Uncubozköy Kampüsünde yüz yüze (gözetimli) olarak yapılmaktadır..


Başvuru Sonuçlarının Açıklanması : 28 Ocak 2025

Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programının başvuru sonuçları için tıklayınız.
Mühendislik Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programının başvuru sonuçları için tıklayınız.

Bilgi: Başvuru değerlendirme işlemleri, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından gerçekleştirilmiştir.

Öğrenim ücretleri için tıklayınız.

Asıl adayların kayıt süreci, 29 Ocak 2025'te başlayacağından kayıt sekmesi bu tarih itibari ile aktif olacaktır.

Asıl Olarak Yerleşen Adayların Kayıtları : 29 Ocak - 2 Şubat 2025

ASIL OLARAK YERLEŞEN ADAYLARIN KAYIT AŞAMALARI

  1. Öğrenim Ücreti Ödeme: Asıl olarak yerleşen adaylar, kesin kayıt için gerekli olan öğrenim ücretlerini, öğrenci numaraları ile Ziraat Bankası'na bankamatik, internet bankacılığı veya cep şube üzerinden yatırmaları gerekmektedir.

    Önemli: Ödeme sürecinde gerekli olan öğrenci numarası, 29 Ocak 2025 tarihi itibari ile borçlandırma işleminin ardından sms ile adaylara bildirilecektir. 2 Şubat 2025 tarihinden sonra yapılan ödeme işlemi, kabul edilmeyecektir.

    Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Öğrenim Ücretleri

    a) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programı için, kargo yoluyla gönderilecek evraklar içerisinde yer alan "ders seçim kayıt formu"un zorunlu ders listesi tablosunda yer alan 1 ders üzerinden aday öğrenciler borçlandırılarak ilk dönem öğrenim ücreti olan 27.500,00 TL 'nin aday öğrenci tarafından yukarıdaki ödeme kanalları aracılığıyla belirtilen tarihler arasında ödenmesi gerekmektedir.

    10-14 Şubat 2025 tarihleri arasında ise, OBS (Öğrenci Bilgi Sistemi)'de açılacak ... dersten, zorunlu ... adet ders ile birlikte en az ... adet seçmeli dersi seçerek ilgili dönemde toplam en az ... almış olmaları gerekmektedir.

    b) Mühendislik Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programı için, kargo yoluyla gönderilecek evraklar içerisinde yer alan "ders seçim kayıt formu"nun zorunlu ders listesi tablosunda yer alan 1 ders üzerinden aday öğrenciler borçlandırılarak ilk dönem öğrenim ücreti olan 27.500,00 TL 'nin aday öğrenci tarafından yukarıdaki ödeme kanalları aracılığıyla belirtilen tarihler arasında ödenmesi gerekmektedir.

    10-14 Şubat 2025 tarihleri arasında ise, OBS (Öğrenci Bilgi Sistemi)'de açılacak ... dersten, ilgili dönemde en fazla ... ders seçmiş olmaları gerekmektedir.

  2. Evrakların kargo yoluyla gönderimi: Öğrenim ücretini yatıran adaylar, aşağıda listelenen evrakların asıllarını kargo yoluyla Manisa Celal Bayar Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi, 45140, Yunusemre, Manisa adresine göndermeleri gerekmektedir.

  3. Kargo yoluyla gönderilecek evraklar:

    1) Diploma veya Mezuniyet Belgesi
    2) Onaylı not döküm belgesi (Transkript)
    3) Banka dekontu
    4) Adli sicil kaydı
    5) Kimlik fotokopisi
    6) Yeni tarihli askerlik durum belgesi (erkek adaylar için)
    7) 1 adet vesikalık fotoğraf
    8) Islak imzalı ders seçim kayıt formu

    • Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programına ait ders seçim kayıt formu için tıklayınız
    • Mühendislik Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programına ait ders seçim kayıt formu için tıklayınız

    Not: Belgelerini ulaştırmayan aday öğrencilerin öğrencilik hakları ortadan kalkacaktır.

    Aday öğrencilerin kargo ile gönderilen evraklarının onaylanması durumunda, aday öğrenciler kayıt işlemleri tamamlanmış olarak Manisa Celal Bayar Üniversitesi öğrencisi olarak kabul edilmiş olacaktır.Ön başvuru esnasında aday öğrenci tarafından beyan edilen bilgiler ve yüklenen evraklar ile kargoyla veya elden teslim edilen evraklar arasında çelişki, örtüşmeme vb. durumlarda ortaya çıkabilecek hak kaybının sorumluluğu tamamen başvuran kişiye aittir.



1.Yedek Olarak Yerleşenlerin Kayıtları : 3-4 Şubat 2025

1. Yedek Aday Listesi:

Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programının 1. Yedek Aday Listesi için tıklayınız.

Mühendislik Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programının 1. Yedek Aday Listesi için tıklayınız.

Önemli: Ödeme sürecinde gerekli olan öğrenci numarası, 3 Şubat 2025 tarihi itibari ile borçlandırma işleminin ardından sms ile tarafınıza bildirilecektir. 4 Şubat 2025 tarihinden sonra yapılan ödeme işlemi,kabul edilmeyecektir.


2.Yedek Olarak Yerleşenlerin Kayıtları : 5-6 Şubat 2025

2. Yedek Aday Listesi:

Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programının 2. Yedek Aday Listesi için tıklayınız.

Mühendislik Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programının 2. Yedek Aday Listesi için tıklayınız.

Önemli: Ödeme sürecinde gerekli olan öğrenci numarası, 5 Şubat 2025 tarihi itibari ile borçlandırma işleminin ardından sms ile tarafınıza bildirilecektir. 6 Şubat 2025 tarihinden sonra yapılan ödeme işlemi, kabul edilmeyecektir.

3.Yedek Olarak Yerleşenlerin Kayıtları : 7-10 Şubat 2025

3. Yedek Aday Listesi:

Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programının 3. Yedek Aday Listesi için tıklayınız.

Mühendislik Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programının 3. Yedek Aday Listesi için tıklayınız.

Önemli: Ödeme sürecinde gerekli olan öğrenci numarası, borçlandırma işleminin ardından sms ile tarafınıza bildirilecektir.

Açıkta kalan kontenjan dahilinde geriye kalan tüm yedekler sırasıyla değerlendirmeye alınacaktır.


YEDEKTEN KAYIT HAKKI KAZANAN ADAYLARIN KAYIT AŞAMALARI

  1. Öğrenim Ücreti Ödeme: Kayıt hakkı kazanan adaylar, iletişim kanalları aracılığıyla bilgilendirilmelerinin ardından kesin kayıt için gerekli olan öğrenim ücretlerini öğrenci numaraları ile Ziraat Bankası'na bankamatik, internet bankacılığı veya cep şube üzerinden yatırmaları gerekmektedir.

    Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Öğrenim Ücretleri

    a) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programı için, kargo yoluyla gönderilecek evraklar içerisinde yer alan "ders seçim kayıt formu"un zorunlu ders listesi tablosunda yer alan 1 ders üzerinden aday öğrenciler borçlandırılarak ilk dönem öğrenim ücreti olan 27.500,00 TL 'nin aday öğrenci tarafından yukarıdaki ödeme kanalları aracılığıyla belirtilen tarihler arasında ödenmesi gerekmektedir.

    10-14 Şubat 2025 tarihleri arasında ise, OBS (Öğrenci Bilgi Sistemi)'de açılacak ... dersten, zorunlu ... adet ders ile birlikte en az ... adet seçmeli dersi seçerek ilgili dönemde toplam en az ... almış olmaları gerekmektedir.

    b) Mühendislik Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programı için, kargo yoluyla gönderilecek evraklar içerisinde yer alan "ders seçim kayıt formu"nun zorunlu ders listesi tablosunda yer alan 1 ders üzerinden aday öğrenciler borçlandırılarak ilk dönem öğrenim ücreti olan 27.500,00 TL 'nin aday öğrenci tarafından yukarıdaki ödeme kanalları aracılığıyla belirtilen tarihler arasında ödenmesi gerekmektedir.

    10-14 Şubat 2025 tarihleri arasında ise, OBS (Öğrenci Bilgi Sistemi)'de açılacak ... dersten, ilgili dönemde en fazla ... ders seçmiş olmaları gerekmektedir.


  2. Evrakların kargo yoluyla gönderimi: Öğrenim ücretini yatıran yedek adaylar, aşağıda listelenen evrakların asıllarını kargo yoluyla Manisa Celal Bayar Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Şehit Prof Dr İlhan Varank Yerleşkesi, 45140, Yunusemre, Manisa adresine göndermeleri gerekmektedir.

  3. Kargo yoluyla gönderilecek evraklar:

    1) Diploma veya Mezuniyet Belgesi
    2) Onaylı not döküm belgesi (Transkript)
    3) Banka dekontu
    4) Adli sicil kaydı
    5) Kimlik fotokopisi
    6) Yeni tarihli askerlik durum belgesi (erkek adaylar için)
    7) 1 adet vesikalık fotoğraf
    8) Islak imzalı ders seçim kayıt formu

    • Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programına ait ders seçim kayıt formu için tıklayınız
    • Mühendislik Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programına ait ders seçim kayıt formu için tıklayınız

    Not: Belgelerini ulaştırmayan aday öğrencilerin öğrencilik hakları ortadan kalkacaktır.

    Aday öğrencilerin kargo ile gönderilen evraklarının onaylanması durumunda, aday öğrenciler kayıt işlemleri tamamlanmış olarak Manisa Celal Bayar Üniversitesi öğrencisi olarak kabul edilmiş olacaktır.Ön başvuru esnasında aday öğrenci tarafından beyan edilen bilgiler ve yüklenen evraklar ile kargoyla veya elden teslim edilen evraklar arasında çelişki, örtüşmeme vb. durumlarda ortaya çıkabilecek hak kaybının sorumluluğu tamamen başvuran kişiye aittir.



Evrakların kargo yoluyla gönderimi: Öğrenim ücretini yatıran adaylar, aşağıda listelenen evrakların asıllarını kargo yoluyla Manisa Celal Bayar Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Şehit Prof Dr İlhan Varank Yerleşkesi, 45140, Yunusemre, Manisa adresine göndermeleri gerekmektedir.

Kargo yoluyla gönderilecek evraklar:

1) Diploma veya Mezuniyet Belgesi
2) Onaylı not döküm belgesi (Transkript)
3) Banka dekontu
4) Adli sicil kaydı
5) Kimlik fotokopisi
6) Yeni tarihli askerlik durum belgesi (erkek adaylar için)
7) 1 adet vesikalık fotoğraf
8) Islak imzalı ders seçim kayıt formu

  • Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programına ait ders seçim kayıt formu için tıklayınız
  • Mühendislik Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programına ait ders seçim kayıt formu için tıklayınız

Not: Belgelerini ulaştırmayan aday öğrencilerin öğrencilik hakları ortadan kalkacaktır.

Aday öğrencilerin kargo ile gönderilen evraklarının onaylanması durumunda, aday öğrenciler kayıt işlemleri tamamlanmış olarak Manisa Celal Bayar Üniversitesi öğrencisi olarak kabul edilmiş olacaktır.Ön başvuru esnasında aday öğrenci tarafından beyan edilen bilgiler ve yüklenen evraklar ile kargoyla veya elden teslim edilen evraklar arasında çelişki, örtüşmeme vb. durumlarda ortaya çıkabilecek hak kaybının sorumluluğu tamamen başvuran kişiye aittir.


Paylaş Tweet